Background

HOSTMANSHIP The Human Touch

The art of making people feel welcome
Wordt een Certified Practitioner!

Certified Hostmanship Practitioner Programma

“Creating a welcoming culture.”

Hostmanship® is de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. Deze praktische filosofie is een krachtig middel om organisaties te transformeren tot een plek waar mensen zich welkom en gewaardeerd voelen.

Vanuit het business-perspectief gezien zorgt dit welkome gevoel ervoor dat klanten meer kopen, positiever aanbevelen en dat medewerkers zich productiever gedragen, omdat ze zich gezien en gehoord voelen. Het Hostmanship gedachtegoed geeft houvast en inspiratie bij dit proces. Het bijzondere hierbij is dat het gedachtegoed zowel universeel als uiterst persoonlijk is, waardoor het resoneert en mensen in haar simpelheid weet te raken. Maar zoals Johan Cruijf ons al heeft geleerd; ‘Simpel is het moeilijkst!’

In het Certified Hostmanship Practitioner Programma leren we je het Hostmanship gedachtegoed op waardevolle wijze over te brengen op de ‘ander’ of dit nu je klant, je directe collega of je eindbaas/ beginbaas (of hoe noemen ze het bij Coolblue tegenwoordig) is. Dit is in onze ogen geen trucje (abc’tje), maar een kunst!

Door de Hostmanship mindset eigen te maken vergroot je je zichtbaarheid binnen jouw organisatie en draag je bij aan de gewenste cultuurverandering die nodig is om als organisatie toekomstbestendig te zijn. Kortom de vraag is niet; ‘Is Hostmanship wat voor mijn organisatie?’, maar ‘Hoe ga ik bijdragen aan een organisatie waar het leuk is om van te kopen, prettig is om te verblijven en plezierig is om te werken?’.

Background

‘De glimlach bij Hostmanship is het effect en niet de houding'

Voor wie?

“To host or not to host.”

Het programma komt het beste tot zijn recht wanneer je vanuit je rol binnen de organisatie de mogelijkheid hebt om ‘mensen in beweging te brengen’. Denk hierbij aan de volgende rollen: direct leidinggevende, teamcoach, HR-manager, coördinator vrijwilligers, projectmanager, locatiemanager, management assistent, adviseur dienstverlening, catering manager, communicatie manager etc.

Daarnaast vraagt het Certified Hostmanship Practitioner Programma de nodige dosis ‘Lef’ en ‘Creativiteit’! Hostmanship gaat namelijk over het verwelkomen van jezelf en de ander. Je zult je dus kwetsbaar op moeten durven stellen en zelf de vertaalslag naar de eigen organisatie kunnen maken. Uiteraard helpen we je hierbij graag met inspirerende voorbeelden en cases!

De ervaring leert ons bovendien dat het programma de meeste impact binnen jouw organisatie heeft wanneer je samen met een collega mee doet aan het programma. Door er samen met je nieuwe ‘partner in crime’, of beter gezegd ‘partner in humanity’ over te sparren (bijv. tijdens het carpoolen) krijg je namelijk extra energie om er veelvuldig binnen de eigen organisatie mee aan de slag te gaan!

Max. 12 deelnemers


Manager, teamleider of coördinator

Herken je jezelf in bovenstaande omschrijving, dan is het 'Certified Hostmanship Programma' een waardevol programma dat je gaat helpen om het beste van je team naar boven te halen. Waar wacht je nog op? Schrijf je nu in! Klik hier!

ZZP'er of Partner ambities

Ben je als ZZP'er enthousiast over de Hostmanship Filosofie? Of wil je je zakelijk verbinden aan het gedachtegoed? Dan biedt Hostmanship Franchise-mogelijkheden. Neem hiervoor contact op via Hostmanship.nl.

image

Host van het programma

De Host van het Open Certified Hostmanship Practitioner Programma is Rob van Vlokhoven. Sinds het uitkomen van het boek ‘The Experience economy (1998)’ is Rob gefascineerd door ‘de creatie van ultieme branded customer experiences’. Om zich hiervoor de juiste mind- en skillset eigen te maken heeft Rob als Jungle Cruise Skipper (Walt Disney World Florida) geleerd hoe Disney er dagelijks alles aan doet om voor al haar gasten ‘Magical Moments’ te creëren.

Binnen de Hostmanship Groep heeft Rob deze expertise door de jaren heen weten te vertalen naar inspirerende programma’s en workshops, zowel ‘open’ als ‘in company’. Vandaar dat Rob binnen de club bekend staat als Storyteller, Program Designer en Tool Maker. Zijn klanten zijn onder andere KARWEI, DeLaMar Theater, Fit For Free en McArthurGlen Designer Outlets.

Certified Hostmanship Practitioner Programma

  • Telefonische Intake

    De eerste stap op weg naar een 'welcoming culture'

    00:30h-00:45h

    Telefonische intake

    De Hostmanship reis start met de 'Telefonische Intake'. In deze eerste ontmoeting wordt dieper ingegaan op jouw persoonlijke en organisatie doelstellingen. Belangrijke gespreksonderwerpen zijn; de persoonlijke relatie met Hostmanship/ gastvrijheid, de scope van het organisatie doel, de support vanuit de organisatie en de gewenste 'welcoming culture'!


  • Dag 1: Ontrafelen

    Het ontrafelen van de Hostmanship® filosofie

    09:00 - 16:00

    Kennis maken

    Alle deelnemers stellen zich op ludieke manier aan elkaar voor. Een leuke ijsbreker die direct een persoonlijke en veilige sfeer creëert. Een belangrijke basis voor een succesvol verloop van het programma.


    Hostmanship ontrafeld

    In dialoog met de groep wordt het Hostmanship gedachtegoed ontrafeld. Op inspirerende wijze passeren alle herkenbare elementen uit onze bestseller ‘Hostmanship’ de revue; De 7 Hostmanship keuzes, de 3 dimensies van Hostmanship, het WOW-model en turquoise dagen.


    Op safari

    Om gevoel te krijgen bij de Hostmanship ‘taal’ wordt de lokale gastvrijheid getest met een heuse ‘Safari’. Door bewust te observeren en te ervaren wordt het verschil tussen een WOW- en een OKAY-ervaring glashelder, dit zorgt voor een praktische verdieping van alle begrippen.


  • Dag 2: Definiëren

    Creatie van een lonkend perspectief en emotionele klantreis

    09:00 - 16:00

    Hostmanship mindmapping

    Een mindmap is een zeer effectief instrument om de nieuw opgedane kennis rondom het Hostmanship gedachtegoed op een creatieve en logische manier te ordenen. Op deze manier blijft alle input goed hangen en kun je er direct mee aan de slag.


    De reis van de gast

    Customer journeys, klantreizen, vrijwel iedere organisatie gebruikt ze, maar vaak blijft het bij een rationele benadering van het 'klantproces'. Hostmanship heeft met haar 'reis van de gast'-tool een praktisch instrument ontwikkeld dat helpt om het gewenste klantgevoel/ emotie in alle contactmomenten/ touchpoints te ontdekken.


    Futuring

    Met 'Futuring' wordt het 'lonkend perspectief' gedefinieerd of zoals Covey zou zeggen; 'Begin with the end in mind'. Dit lonkend perspectief creëer je bij voorkeur met je hele team en wordt gedaan op zowel het gevoels- als gedragsniveau. Een onmisbare basis voor een nieuwe 'way of work' (WOW)!


  • Dag 3: Excelleren

    Excelleren in een ultieme klantbeleving

    09:00 - 16:00

    Take a card

    Een positieve/ Hostmanship mindset activeren lukt alleen door de kracht van herhaling. Deze 'Take a card'-oefening zorgt gegarandeerd voor een waardevolle dialoog.


    Storytelling

    Dé manier om de ander te raken is met 'verhalen'. Onze bestseller 'Hostmanship' van Jan Gunnarsson bestaat niet voor niets uit tientallen verhalen. In dit onderdeel worden de belangrijkste 'story'-elementen geanalyseerd en krijg je de kans om te oefenen met de 'telling'!


    Excelleren in klantbeleving

    In een organisatie die Hostmanship heeft omarmd is een WOW-ervaring voor de klant geen toevalstreffer, maar het gevolg van een georganiseerde klantomgeving, waarin alle hosts in staat zijn om het 'verschil' te maken. Hoe je zo'n klantomgeving organiseert leer je in het programma.


    Workshop Design

    Om je team 'aan' te zetten ontvang je onze 'workshop' template voor een basis-workshop Hostmanship. Een waardevol middel om je Hostmanship verhaal over te brengen en actief met je team in dialoog te gaan over de AUW-, OKAY- en WOW-ervaringen. Uiteraard kun je hetzelfde template met de nodige creativiteit voor diverse andere workshops inzetten, no problem!


  • Dag 4: Experience

    Een inspirerend locatiebezoek bij...

    10:00 - 14:00

    Hostmanship experience

    Op deze dag worden we voor een heuse Hostmanship Experience uitgenodigd op locatie van een van de deelnemers. Aan de hand van een eigen ontworpen programma wordt verteld hoe ze binnen de eigen organisatie met Hostmanship bezig zijn.

    De ervaring leert ons dat het erg inspirerend is om te ontdekken dat er meerdere enthousiastelingen dagelijks bezig zijn om WOW-momenten te creëren! Eerdere Hostmanship Experiences hebben plaatsgevonden bij; Apenheul, Zorghotel Merlinde, Gemeente Utrecht en het Rijksmuseum.


  • Dag 5: Continu veranderen

    Organiseer de juiste support om continu te veranderen

    09:00 - 16:00

    How to WOW

    Coaching is een 'must' om het beste uit je team te halen. Met 'How to WOW' leer je in 4 stappen om een goed 'Hostmanship coachgesprek' te leiden en je team te inspireren om 'WOW'-kansen te zien en verzilveren.


    Veranderen als constante

    De verwachtingen van je team en alle gasten veranderen voortdurend, dit vraagt om een continu verander- mindset en gestructureerd proces. In dit onderdeel wordt stilgestaan bij dit 'proces', dat handvatten biedt om een consistente en exceptionele klantbeleving te realiseren.


    Intervisie

    Van en met elkaar leren staat centraal binnen 'intervisie'. Echte uitdagingen die leven in de groep worden aangepakt met de A4-methode; een vaste dialoogvorm die gegarandeerd leidt tot nieuwe inzichten.


    Vragenvuur

    Alle vragen die je (nog) hebt over Hostmanship, het Certified Hostmanship Practitioner Programma of de pitch kun je stellen in het 'vragenvuur'. Niets is te gék!


  • Dag 6: Pitch

    Het finalestuk van het programma; de Hostmanship PITCH

    09:00 - 13:00

    Hostmanship quizzz

    Om te toetsen hoe goed alle kennis rondom Hostmanship is blijven wordt ter introductie van de Pitches een heuse Hostmanship Quizzz gespeeld. Uiteraard zijn er mooie prijzen te winnen!


    Hostmanship Pitch

    In de Hostmanship Pitch staat de ontwikkeling op de drie Hostmanship dimensies (verwelkom jezelf, elkaar en gasten) centraal. Hoe ben je met Hostmanship aan de slag gegaan? Welk effect heeft het opgeleverd binnen je team? En wat merkt de gast ervan? De authenticiteit in alle verhalen is hierbij doorslaggevend.


    Uitreiking certificaat

    Bij het succesvol afronden van het Hostmanship Programma hoort natuurlijk een officieel Certificaat. Met het ‘Certified Hostmanship Practitioner Certificaat’ mag je Hostmanship officieel binnen de eigen organisatie onder de aandacht brengen en levend houden. Vergeet dit geweldige resultaat niet op LinkedIn toe te voegen!


image

What's included?

  • Hostmanship® filosofie
  • Bestseller Hostmanship van Jan Gunnarsson
  • Hostmanship schetsboek + pen
  • Hostmanship workshop format
  • How to WOW-stappenplan voor coaching
  • Toegang tot Active Collab*
  • Hostmanship certificaat
  • Koffie, thee en heel veel lekkers
  • Heerlijke lunches

*Active Collab = Digitale werkomgeving inclusief presentaties (PPT), video’s (MP4) en tools (PDF) o.a. Safari, Reis van de gast, Futuring, Intervisie.

Data Certified Hostmanship Practitioner Programma

  • Programma september 2019
    Data september - Looptijd +/- 6 maanden - Wijzigingen onder voorbehoud

    UITVERKOCHT!

    Telefonische intake 00:30h-00:45h; Donderdag 29 augustus 09:00-16:00 of vrijdag 30 augustus 9:00-16:00 (Andere dagen in onderling overleg)

    Dag 1: Ontrafelen; Maandag 16 september 09:00-16:00

    Dag 2: Definiëren; Dinsdag 17 september 09:00-16:00

    Dag 3: Excelleren; Maandag 14 oktober 09:00-16:00

    Dag 4: Experience; Maandag 11 november 10:00-14:00

    Dag 5: Continu veranderen; Maandag 9 december 09:00-16:00

    Dag 6: Pitch; Maandag 13 januari (2020) 09:00-13:00

  • Programma november 2019
    Data november - Looptijd +/- 6 maanden - Wijzigingen onder voorbehoud

    UITVERKOCHT!

    Telefonische intake 00:30h-00:45h; Donderdag 24 oktober 09:00-16:00 of vrijdag 25 oktober 9:00-16:00 (Andere dagen in onderling overleg)

    Dag 1: Ontrafelen; Maandag 4 november 09:00-16:00

    Dag 2: Definiëren; Dinsdag 5 november 09:00-16:00

    Dag 3: Excelleren; Maandag 2 december 09:00-16:00

    Dag 4: Experience; Dinsdag 14 januari (2020) 10:00-14:00

    Dag 5: Continu veranderen; Maandag 10 februari (2020) 09:00-16:00

    Dag 6: Pitch; Maandag 16 maart (2020) 09:00-13:00

  • Programma februari 2020
    Data februari - Looptijd +/- 6 maanden - Wijzigingen onder voorbehoud

    Schrijf je nu in!

    Telefonische intake 00:30h-00:45h; Donderdag 16 januari 09:00-16:00 of vrijdag 17 januari 9:00-16:00 (Andere dagen in onderling overleg)

    Dag 1: Ontrafelen; Maandag 3 februari 09:00-16:00

    Dag 2: Definiëren; Dinsdag 4 februari 09:00-16:00

    Dag 3: Excelleren; Maandag 2 maart 09:00-16:00

    Dag 4: Experience; Maandag 6 april 10:00-14:00

    Dag 5: Continu veranderen; Maandag 11 mei 09:00-16:00

    Dag 6: Pitch; Maandag 8 juni 09:00-13:00

  • Programma maart 2020
    Data maart - Looptijd +/- 6 maanden - Wijzigingen onder voorbehoud

    Schrijf je nu in!

    Telefonische intake 00:30h-00:45h; Donderdag 27 februari 09:00-16:00 of vrijdag 28 februari 9:00-16:00 (Andere dagen in onderling overleg)

    Dag 1: Ontrafelen; Maandag 9 maart 09:00-16:00

    Dag 2: Definiëren; Dinsdag 10 maart 09:00-16:00

    Dag 3: Excelleren; Dinsdag 7 april 09:00-16:00

    Dag 4: Experience; Dinsdag 12 mei 10:00-14:00

    Dag 5: Continu veranderen; Dinsdag 9 juni 09:00-16:00

    Dag 6: Pitch; Dinsdag 1 september 09:00-13:00

  • Programma april 2020
    Data april - Looptijd +/- 6 maanden - Wijzigingen onder voorbehoud

    Schrijf je nu in!

    Telefonische intake 00:30h-00:45h; Donderdag 2 april 09:00-16:00 of vrijdag 3 april 9:00-16:00 (Andere dagen in onderling overleg)

    Dag 1: Ontrafelen; Maandag 20 april 09:00-16:00

    Dag 2: Definiëren; Dinsdag 21 april 09:00-16:00

    Dag 3: Excelleren; Maandag 18 mei 09:00-16:00

    Dag 4: Experience; Maandag 15 juni 10:00-14:00

    Dag 5: Continu veranderen; Maandag 7 september 09:00-16:00

    Dag 6: Pitch; Maandag 5 oktober 09:00-13:00

image

House of Hostmanship

Het Certified Hostmanship Practitioner Programma vindt plaats in ons 'House of Hostmanship’ te Huizen. De gemoedelijke sfeer, de lekkernijen bij de koffie en de overheerlijke lunch zorgen ervoor dat het aan niets ontbreekt om geïnspireerd te raken door het Hostmanship gedachtegoed.

Tijdens het programma kun je met gemak een van onze andere Hostmanship Specialisten tegen het lijf lopen. Het House of Hostmanshipis namelijk tevens het kantoor van de Hostmanship Group, die in heel Nederland en ver daarbuiten actief is op de volgende gebieden;

- Inspirerende merkbelofte
- Excellente klantbeleving
- Bevlogen medewerkers
- Inclusieve organisatie

Certified Hostmanship
Practitioner Programma

Schrijf je nu in voor het programma!

Inspirerend programma
Officieel Certificaat
Deelname per persoon
€ 2500,-

Exclusief BTW

Schrijf je nu in!

Algemene voorwaarden

Effecten

Je bent een expert in
excellent gastheerschap.

Je begrijpt de kracht van de
‘human touch’ in business.

Je bent in staat om te
inspireren met verhalen.

Je leert in 4 stappen te
coachen op WOW-belevingen.

Je kunt een inspirerende Hostmanship
workshop ontwikkelen en leiden.

Je leert om Hostmanship te
ontwikkelen en borgen.

Certified Practitioners werken o.a. bij;

image

“I don't need an inspirational quote,
I need coffee!”

Check, check dubbelcheck - House of Hostmanship

Certified Hostmanship Practitioners

Hans Peters

Hans Peters

"Wij staan voor de uitdaging om zakelijk klantcontact om te zetten naar persoonlijk klantcontact. Die ontwikkeling in onze dienstverlening vraagt om actie. Er is constant discussie over de kloof tussen burger en overheid. Hoe komt dat? En nog belangrijker; Hoe kunnen wij die kloof dichten?

Er zijn al veel initiatieven op dit vlak binnen de gemeente Haarlemmermeer. Door Hostmanship te koppelen aan deze bestaande initiatieven ontstaat er een herkenbaar antwoord voor collega’s op deze vraagstukken."

Wendy Ciermans

Wendy Cieremans

"Ik wil zelf een voorbeeld zijn van een goede host en hiermee mensen inspireren. Ik ben van mening dat dit aanstekelijk werkt. Hostmanship is de olie in de machine. Oprechte aandacht voor je collega’s, vrijwilligers en onze bezoekers.

Afgelopen week liep ik in het park en vind een gesprek op van een gezin. Met elkaar hadden zij het erover dat iedereen in het park zo vriendelijk is en dat er de tijd genomen wordt om duidelijk antwoord te geven op alle vragen. Ik denk dat als bezoekers dit ervaren je het goed doet."

Interesse of vragen?! Laat je horen!

Je kunt ons op de volgende manieren bereiken:


  • Mailen op info@hostmanship.nl.
  • Bellen op +31(0)355247420.
  • Like of DM op Facebook.
  • Post via Postbus 417, 1270 AK Huizen.
  • Vul het contactformulier hiernaast in!

  • Adres House of Hostmanship:
    Crailoseweg 22
    1272 EV Huizen