Certified Hostmanship Practitioner Programma
“Creating a welcoming culture.”
Hostmanship® is de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. Deze praktische filosofie is een krachtig middel om organisaties te transformeren tot een plek waar mensen zich welkom en gewaardeerd voelen.
Vanuit het business-perspectief gezien zorgt dit welkome gevoel ervoor dat klanten meer kopen, positiever aanbevelen en dat medewerkers zich productiever gedragen, omdat ze zich gezien en gehoord voelen. Het Hostmanship gedachtegoed geeft houvast en inspiratie bij dit proces. Het bijzondere hierbij is dat het gedachtegoed zowel universeel als uiterst persoonlijk is, waardoor het resoneert en mensen in haar simpelheid weet te raken. Maar zoals Johan Cruijf ons al heeft geleerd; ‘Simpel is het moeilijkst!’
In het Certified Hostmanship Practitioner Programma leren we je het Hostmanship gedachtegoed op waardevolle wijze over te brengen op de ‘ander’ of dit nu je klant, je directe collega of je eindbaas/ beginbaas (of hoe noemen ze het bij Coolblue tegenwoordig) is. Dit is in onze ogen geen trucje (abc’tje), maar een kunst!
Door de Hostmanship mindset eigen te maken vergroot je je zichtbaarheid binnen jouw organisatie en draag je bij aan de gewenste cultuurverandering die nodig is om als organisatie toekomstbestendig te zijn. Kortom de vraag is niet; ‘Is Hostmanship wat voor mijn organisatie?’, maar ‘Hoe ga ik bijdragen aan een organisatie waar het leuk is om van te kopen, prettig is om te verblijven en plezierig is om te werken?’.
Voor wie?
“To host or not to host.”
Het programma komt het beste tot zijn recht wanneer je vanuit je rol binnen de organisatie de mogelijkheid hebt om ‘mensen in beweging te brengen’. Denk hierbij aan de volgende rollen: direct leidinggevende, teamcoach, HR-manager, coördinator vrijwilligers, projectmanager, locatiemanager, management assistent, adviseur dienstverlening, catering manager, communicatie manager etc.
Daarnaast vraagt het Certified Hostmanship Practitioner Programma de nodige dosis ‘Lef’ en ‘Creativiteit’! Hostmanship gaat namelijk over het verwelkomen van jezelf en de ander. Je zult je dus kwetsbaar op moeten durven stellen en zelf de vertaalslag naar de eigen organisatie kunnen maken. Uiteraard helpen we je hierbij graag met inspirerende voorbeelden en cases!
De ervaring leert ons bovendien dat het programma de meeste impact binnen jouw organisatie heeft wanneer je samen met een collega mee doet aan het programma. Door er samen met je nieuwe ‘partner in crime’, of beter gezegd ‘partner in humanity’ over te sparren (bijv. tijdens het carpoolen) krijg je namelijk extra energie om er veelvuldig binnen de eigen organisatie mee aan de slag te gaan!
Max. 12 deelnemers
Manager, teamleider of coördinator
Herken je jezelf in bovenstaande omschrijving, dan is het 'Certified Hostmanship Programma' een waardevol programma dat je gaat helpen om het beste van je team naar boven te halen. Waar wacht je nog op? Schrijf je nu in! Klik hier!
ZZP'er of Partner ambities
Ben je als ZZP'er enthousiast over de Hostmanship Filosofie? Of wil je je zakelijk verbinden aan het gedachtegoed? Dan biedt Hostmanship Franchise-mogelijkheden. Neem hiervoor contact op via Hostmanship.nl.

Host van het programma
De Host van het Open Certified Hostmanship Practitioner Programma is Rob van Vlokhoven. Sinds het uitkomen van het boek ‘The Experience economy (1998)’ is Rob gefascineerd door ‘de creatie van ultieme branded customer experiences’. Om zich hiervoor de juiste mind- en skillset eigen te maken heeft Rob als Jungle Cruise Skipper (Walt Disney World Florida) geleerd hoe Disney er dagelijks alles aan doet om voor al haar gasten ‘Magical Moments’ te creëren.
Binnen de Hostmanship Groep heeft Rob deze expertise door de jaren heen weten te vertalen naar inspirerende programma’s en workshops, zowel ‘open’ als ‘in company’. Vandaar dat Rob binnen de club bekend staat als Storyteller, Program Designer en Tool Maker. Zijn klanten zijn onder andere KARWEI, DeLaMar Theater, Fit For Free en McArthurGlen Designer Outlets.
Certified Hostmanship Practitioner Programma

What's included?
- Hostmanship® filosofie
- Bestseller Hostmanship van Jan Gunnarsson
- Hostmanship schetsboek + pen
- Hostmanship workshop format
- How to WOW-stappenplan voor coaching
- Toegang tot Active Collab*
- Hostmanship certificaat
- Koffie, thee en heel veel lekkers
- Heerlijke lunches
*Active Collab = Digitale werkomgeving inclusief presentaties (PPT), video’s (MP4) en tools (PDF) o.a. Safari, Reis van de gast, Futuring, Intervisie.
Data Certified Hostmanship Practitioner Programma

House of Hostmanship
Het Certified Hostmanship Practitioner Programma vindt plaats in ons 'House of Hostmanship’ te Huizen. De gemoedelijke sfeer, de lekkernijen bij de koffie en de overheerlijke lunch zorgen ervoor dat het aan niets ontbreekt om geïnspireerd te raken door het Hostmanship gedachtegoed.
Tijdens het programma kun je met gemak een van onze andere Hostmanship Specialisten tegen het lijf lopen. Het House of Hostmanshipis namelijk tevens het kantoor van de Hostmanship Group, die in heel Nederland en ver daarbuiten actief is op de volgende gebieden;
- Inspirerende merkbelofte
- Excellente klantbeleving
- Bevlogen medewerkers
- Inclusieve organisatie
Certified Hostmanship
Practitioner Programma
Schrijf je nu in voor het programma!
Inspirerend programma
Officieel Certificaat
Effecten
Je bent een expert in
excellent gastheerschap.
Je begrijpt de kracht van de
‘human touch’ in business.
Je bent in staat om te
inspireren met verhalen.
Je leert in 4 stappen te
coachen op WOW-belevingen.
Je kunt een inspirerende Hostmanship
workshop ontwikkelen en leiden.
Je leert om Hostmanship te
ontwikkelen en borgen.
Certified Practitioners werken o.a. bij;
Certified Hostmanship Practitioners

Hans Peters
- Adviseur dienstverlening KCC
- Gemeente Haarlemmermeer
"Wij staan voor de uitdaging om zakelijk klantcontact om te zetten naar persoonlijk klantcontact. Die ontwikkeling in onze dienstverlening vraagt om actie. Er is constant discussie over de kloof tussen burger en overheid. Hoe komt dat? En nog belangrijker; Hoe kunnen wij die kloof dichten?
Er zijn al veel initiatieven op dit vlak binnen de gemeente Haarlemmermeer. Door Hostmanship te koppelen aan deze bestaande initiatieven ontstaat er een herkenbaar antwoord voor collega’s op deze vraagstukken."

Wendy Cieremans
- Coördinator vrijwilligers
- Apenheul
"Ik wil zelf een voorbeeld zijn van een goede host en hiermee mensen inspireren. Ik ben van mening dat dit aanstekelijk werkt. Hostmanship is de olie in de machine. Oprechte aandacht voor je collega’s, vrijwilligers en onze bezoekers.
Afgelopen week liep ik in het park en vind een gesprek op van een gezin. Met elkaar hadden zij het erover dat iedereen in het park zo vriendelijk is en dat er de tijd genomen wordt om duidelijk antwoord te geven op alle vragen. Ik denk dat als bezoekers dit ervaren je het goed doet."
Interesse of vragen?! Laat je horen!
Je kunt ons op de volgende manieren bereiken:
Adres House of Hostmanship:
Crailoseweg 22
1272 EV Huizen